Više puta smo rekli da je poseta najznačajniji faktor za napredovanje sajta na Google rangu. Sve se broji i računa, a najveću vrednost ima poseta preko direktnog pretraživanja na Guglu. Otkucajte recimo „ljubičasta kravata“ pa na dobijenim rezultatima kliknite na neki dobijeni rezultat-pasus. Taj srećnik osvaja jedan mali poen, tj. jednu vrednu posetu koja je izazvana direktno sa Gugla. Oni to nazivaju organic search, a na slici ispod se vidi dominacija odgovarajuće tamnije plave boje. Pored organske, prema izvoru oni vrednuju i sledeće:
direct – kada neko u belu liniju brausera ubaci ili ukuca tačnu putanju do vašeg sajta
refferal – kada na nekom sajtu kliknu na sliku ili na tekst, što dalje vodi na vaš sajt
social – kada do vašeg sajta stignu sa Fejsbuka, Instagrama, Tvitera sa postavljenih linkova
paid – plaćeni oglasi na Guglu vode na sajt, ili pozivaju vaš broj
other – ostali nepomenuti načini dolazaka na sajt